Thursday, September 10, 2009

BELI BAJU RAYA

Kali Pertama

Best dapat pergi jalan2. Minggu pertama puasa, apalagi nak cari la baju raya. Sedihnya semua baju stok lama. Tema tahun ni abang saya yang pilih. Warna silver @ kelabu cair. Susah nak cari baju warna tu. Geram tul, dah la penat berjalan (sakit kaki), tak dapat plak baju yang berkenan. Nasib baik pergi pasaraya, ada gak aircorn, klu tidak, tak tau la. Panas cuaca kat luar.

Kali kedua

Kali ni saya keluar bersama mak dan 2 org adik (laki &pmpn). Lagi ramai g jalan2, lagi banyak tempat nak pergi. 1st tempat pergi adalah Warta. Kali ni dah banyak baju raya, penuh setiap level dengan baju raya. Pilih je mana yang suka. Saya dapat la juga, tapi bukan warna tema. Kali ni yang betul2 dapat mak dan adik lelaki. Seronok, 1 tmpt ambil masa lama. Ingat nak pergi banyak tempat, tiba2 adik saya sakit perut plak, knalah balik umah. Dah tergendala beli baju. Huhuhu x dpt beli.

Kali ketiga

Rasanya ni kali ketiga saya keluar beli baju raya. Jalan area nilai square je. Pergi dgn adik pmpn. Jalan punya jalan, jmpa sepasang baju, tapi harga dia, fuyoo boleh tahan. Tawar punya tawar, ayat manis sikit, baru dapat kurang. Akhirnya dapat beli baju raya.Seronok sgt2. Kesian adik saya baju yg dia berkenan x ada saiz. Tak leh letak gmbr, x surprise nnti. Tunggu Dr Normaliza wat umah terbuka dulu.

2 comments:

  1. aduhai....kesiannya kakak kite ni. tak pe kak. pergi jalan TAR banyak sangat baju raya kat sana...

    ReplyDelete
  2. Huuh....seronok ada 'Tema Tahun' untuk baju raya!
    Hal ini teringatkan saya pada jiran saya. Pada suatu Tahun Baru Cina, jiran saya buat 'Tema Tahun' untuk baju raya juga. Hari itu seluruh keluarga mereka memakai pakaian raya yang berwarna merah + putih. Oh, cantik dan special!
    Lepas raya nanti post gambar 'Baju Raya Tema' ya. ^_^

    ReplyDelete

LAGU........